Saturday, September 24, 2011

Whitewater rafting at McKinzie river

Olimme tanaan rafting eli koskenlaskua kumiveneella McKinzie joella noin 40 minuutin ajomatkan paassa Eugenesta. Rafting oli mahtavaa! Olimme joessa noin viisi tuntia ja lounastimme jylhissa maisemissa joen pientareella. Vesi oli hyytavan kylmaa ja taysin kirkasta. Joen molemmin puolin nousi korkea metsa ja edessa ja takana siinsivat vuoret. Kastuimme heti ekoissa kuohuissa, mutta sehan ei menoa haitannut. Osa hyppi paateista jokeen ja osa veti kavereita mukanaan. Puolessa valissa loysimme kaatuneen puunrungon, jolta halukkaat saivat hypata jokeen. Mina ensimmaisten joukossa. Vaihtelimme paikkoja paatissa ja mina ja Kristina otimme myos "kapteenin paikan" paatin peralta. Sain huutaa oikeaa ja vasenta ja melokaa, melokaa! Mahtava yhteishengen nostatuslaji. Loppuhuipennus oli 4/5 tason kuohut reitin lopussa. Meloimme Kristinan kanssa edessa, vesi loiskui paalle jokaisen tyrskyn kohdalla ja paatti keikkui ylos alas. Ja pulitimme tasta hauskuudesta 22 dollaria, joka sisalsi varusteet ja naposteltavaa ennen ja jalkeen. Ensi kerralla haluan menna yksin omalla pikkukanootilla. Kuuluisat viimeiset sanat.

McKinzie joki oli kirkkain ja kylmin joki, missa olen pulikoinut.

The international student boat eli Ruotsi, Saksa, Englanti, Meksiko, Suomi ja kapteenimme Beaver.

Hyppy hyytavaan veteen. Vesi on kylmempaa kuin rauhaniemessa.

Loppu hyvin, vaikka oonkin likomarka. :)


Taman illan suunnitelmat ovat viela auki. Olen aivan poikki melomisesta ja auringossa olosta, joten saataamme hengailla vaan kotona. Ihanaa. :) Ai niin, se hiusjuttu. Mullahan on vaaleat, huokoiset hiukset, jotka imee kaiken itseensa ja takkuuntuu. Taalla vesi on niin kovaa ja putket niin tyhmat, etta vesi varjaa mun hiukset nopeasti tunkkaisen variseksi ja lopulta vihreaksi. Jos hiuslaatu on silea tai hius on tumma, ei tata ongelmaa valttamatta ole. Ostin shampoota, joka neutraloi kovan veden vaikutuksen.

Ai niin, viela yksi hauska juttu. Ma olen taas oma itseni eli koheltaja. Onnistuin irottamaan pyorastani ketjut kahdessa paivassa. Matz laittoi ne tanaan paikalleen koskenlaskun jalkeen. Ma valittelin, etta vitsi kun mulla ei ole vaihteita, arsyttavaa sutkuttaa yhdella vaihteella. Matz sanoi mulle, etta onhan sulla. Vaihteen vaihto vaan tapahtuu eri tavalla ja eri paikasta kun mun vanhan pyoran vaihteet. Ma en siis tiennyt, etta mulla on vaihteet! Tattadaa! :D Miksi tama ei yllata mua. Lisaksi kaadoin yliopistolla ensin oman pyorani, sitten toisen pyoran ja sitten viela kolmannen, kun yritin nostaa sita toista. I'm so much fun! Hugs.

2 comments:

  1. Ihana blogi emmaseni. :) Tätä on kyllä aina niin kiva lukea! Tukka asiaa, mullahan kävi jenkeissä aivan samalla lailla ja taistelin sen vihreyden kanssa. Siihen yks hyvä apu on syväpuhdistava shampoo. Se kuivattaa aika paljon, että ei joka pesulla voi käyttää ja tarvii hyvän hoitoaineen rinnalle. Se myös pidemmän päälle voi kellastaa (mikä mun mielestä on kuitenkin parempi kuin vihreä), mutta sitten voi käyttää lisäksi myös hopea shampoota poistamaan kellastumista. Kikkailua. ;) Have a good one girl! xoxo -Marianne

    ReplyDelete
  2. Moi ihanainen! :) Ma luulen, etta se shampoo, mika mulla on on just sellanen, mutta hellavaraisempi. :D Mua ihan naurattaa, etta pitaa kayttaa syvapuhdistavaa, mutta sitten pitaa myos kayttaa hopeashampoota, jotta keltaisuus neutraloituu. Sita multa loytyy onneksi. :D Nimen omaan kikkailua. Argh. Ma en taida varjata hiuksiani taalla ollessa, koska enivei ne varjaytyy vihreeksi tai keltaiseksi. Hugs! xoxo - the girl with the bad hair

    ReplyDelete