Saturday, October 15, 2011

Karkkilakko

Tanaan on lauantai eli opiskelupaiva. Aloitin sen mallikkaasti nukkumalla pommiin, vaikka mulla oli heratyskello soittamassa klo 9. Herasin puoli kahdeltatoista. Olin tietenkin sopinut menevani kiipeilemaan Reciin klo 12. Aamukahvit jai juomatta ja puurot syomatta. Kaiken taman lisaksi unohdin lukita pyorani. Eika tama voi oikeasti kiinnostaa ketaan, joten yritan keksia jotain mielenkiintoisempaa.

Tassa infoplajays opiskelijoiden recreation centerista aka Recista. Alla kuva mun suosikki paikasta eli Recin sisajuoksuradasta. Juoksuradan molemmissa paissa on mattoja ja laitteita, joilla voi tehda lihaskuntoa ja venytella. Sisapelihalli on kerrosta alempana, kuten nakyy. Mina lammittelen aina ensin cross-trainerilla, silla alakerrassa on sali taynna juoksumattoja, crossareita ja pyoria. Taman jalkeen juoksen talla sisaradalla. Lopuksi teen lihaskunnot ja venyttelyt juoksuradan toisessa paassa. Alakerrassa on myos vapaapainosali. Olen uskaltautunut sinne kaksi kertaa. Uimahalli loytyy myos. Itseasiassa en keksi mitaan mita Recissa ei voisi tehda. Recin takana on puoliksi katetut keinoviheriot kaikille mahdollisille palloilulajeille. Lisaksi Recin kaytavilla on opiskelua varten poytia ja wifi. Miksei Atalpa voisi olla tallainen?

Indoor running track with A/C.

Sitten otsikon aiheeseen. Mun paheisiin kuuluu taalla jaatelo, Tillamookin cheddarjuusto ja pahkinavoihillopaahtoleipa. Ma en ole ostanut karkkia itselleni kuukauteen. En myoskaan kekseja tai pullaa. Enka sulkaata! Voitteko kuvitella. Suomessa syon suklaata melkein joka paiva. Okei, syon suklaata joka paiva. Kesaisin korvikkeena toimii Daimtuutti, joita uppoaa 1-3 paivassa. Mulla kului Daimtuutteihin vahintaan 70 euroa per kuukausi viime kesana. Muhaha. Jostain syysta mun ei ole tehnyt mieli karkkia taalla. Paitsi viime torstaina, kun Allison avasi salmiakkirasian, jonka toin hanelle Suomesta. Onneksi Allison ei tykannyt salmiakista, ma sain syoda loput. ;)

Allison kutsui eilen illalla kaksi hyvaa ystavaansa meille syomaan. Allison teki pizzaa, syotiin yhdessa ja jutusteltiin tyttojen juttuja. Allisonin ystavat on aivan ihania ja huomaavaisia. Heilla on tietenkin todella paljon omia juttuja, mutta he pohjustavat jutut ensin, jotta mina pysyn karryilla. Vietan muuten Thanks givingin Allisonin perheen kanssa Ashlandissa, Oregon Shakespeare festivaalien kotikaupungissa. Allison on kotoisin Californiasta, lahelta San Franciscoa. Ashland sijaitsee Oregonin puolella, lahella osavaltioiden rajaa. Mina vuokraan auton meille, jotta voimme lahtea mun luentojen jalkeen torstai-iltana. Matka autolla kestaa 2,5 tuntia ja kustantaa 90 dollaria per nena. Sama junalla kestaa 6 tuntia ja kustantaa 170 dollaria per nena. Lisaksi paluumatkalla ajamme rannikon kautta eli vahan road trip -meininkia.

Ensi viikonloppuna Matzen tyttoystava tulee Eugeneen, joten olemme suunnitelleet viikonloppureissua porukalla. Matze vuokraa auton ja kaymme ainakin Portlandissa. Toivottavasti ajamme myos rannikolle ja kuumille lahteille. Ma vaan kyhjotan kirjan kanssa kotona, enka kerkee matkustelemaan. Mista tulikin mieleeni, etta mun pitaa ruveta lukemaan nyt, etta saan rastissa olevat 200 sivua opiskeltua ennen huomista. Huoh. Kello on Suomessa jo niin paljon, etta taidan toivotella hyvaa huomenta ja mukavaa sunnuntaita. Halit.

6 comments:

  1. Hei Emmu ja intoa ja jaksamista opiskeluun!:)

    Koska siellä on Kiitospäivä? Turvallista matkaa, aja varovasti. Voit sitten raportoida ajotaidostasi, tietää varautua:D Pitikö sun muuten käydä siellä joku "autokoulu" vai riittääkö että saat ajaa Suomessa?

    Näyttää aika hyvältä muuten toi Rec, voi että. Atalpalla on vähän matkaa tuohon:D Mutta pidemmittä puheitta, leppoisaa sunnuntaita, minä lähden nyt tuonne harmaaseen lokakuuhun juoksemaan (tänään vuorossa 90min juoksu, oon taas alottanu reenaamisen). JIHUU.

    ReplyDelete
  2. Ja ainiin, oon kyl ylpee tosta karkittomuudesta. En vois ikinä luopua mun karkkipäivästä, kauhee ajatus!:D

    Oon nykyään pukenu urheiluvaatteet päälle joka päivä (en huvikseen, vaan käydäkseni juoksemassa/salilla/jumpassa/pelaamassa sulkapalloa laurin kanssa), koska oon jossain ihme koukussa hikoiluun, joten mun kroppa on alkanu vaatia ilmeisesti myös enemmän energiaa. Ja mistä sitä olen hakenut, sipsistä eilen, toissapäivänä oli lakritsijäätelö, sitä ennen taisi olla kermajuustotäytteiset sämpylät.. Kamalaa! Pitäs varmaan ruveta pitää välipäiviä, jotta sitten vois kieltäytyä välillä herkuista:D

    Sun kuvat B&J-jäätelöpikareista ei auta yhtään. Paljon ne muuten maksaa sielä, kun täällä niitä ei ihminen raaski ostaa? Ja nyt, se juoksu->

    ReplyDelete
  3. Moi ihana! On siihen viela yli kuukausi. :) En muista tarkkaa paivaa, mutta viikonloppu perjantaista alkaen. En edes osannut kaantaa sita kiitospaivaksi. Sehan se on, mutta kuulosti oudolta mun paassa. Suomen ajokortti riittaa vuokraamiseen ainakin jonkin aikaa, mutta itseasiassa mun vissiin tarvii suorittaa Oregonilainen ajokortti jossain vaiheessa. Taa on oikeasti tosi mielenkiintoinen kysymys, koska toiset vaittaa etta saa ja toiset sanoo etta ei. Ongelmaksi voi muodostua ihan vaan se, etta jos poliisi pysayttaa sut ja ne ei tunnista sun ajokorttia ne voi luulla, etta sa oot vaarentanyt sen. Oon pyoraillyt niin paljon, etta liikkennesaantojen suhteen ei ainakaan pitaisi olla mitaan ongelmaa. :) Raportoin.

    Oih, mukavaa juoksua! Kuulostaa ihanalta tuo sun hikoiluaddiktio, se tekee hyvaa! Syominen on parasta, ela luovu mistaan. :D Sama koko kun meilla maksaa 4 dollaria, mutta on valilla alessa 3,5 dollaria. Eli noin kolme euroa. Mulla on pahimmillaan viitta eri makua kaapissa. Muhaha. Haleja!

    ReplyDelete
  4. Tuota se teettää kun on siellä ulkomailla, suomen kieli alkaa hävitä:D Googlasin kiitospäivän ja sen mukaan se on Yhdysvalloissa aina marraskuun neljäs torstai? You're welcome!

    Okei, hikoilu is fine, syöminen is fine, kiitos kun sain sun siunauksen:D Mutta siis mitä 3e! My god! Harmi kun sitä ei voi oikeen tuoda Suomeen sieltä mukana, täällähän se parhaimmillaan hipoo 7e per purkki. Ainakin tuossa alakerran ärrällä, mikä on mun ensimmäinen paikka, josta meen ostaa jäätelöä kun himo yllättää. Usein siis saan tyytyä perus triojäätelöpakettiin:D Olen kateellinen sulle.

    XOXOXO ihana<3

    ReplyDelete
  5. Kiitos! :D Mun kalenterista ei oikein ole hyotya naissa asioissa, koska se on suomalainen. Mutta etta googlaus... hmm. Eipa taas tullut pieneen mieleen. Joo, Allison oli ihan jarkyttynyt, kun kerroin meidan hinnoista. Alennushinta 3,5 dollariahan on 2,5 euroa. Sama kun Daimtuutti k-extrassa. :D

    Mut makin oon kateellinen sulle, koska sa saat olla sun kans ja ma en. Oot rakas. <3 Halit ja hikista ensi viikkoa!

    ReplyDelete
  6. Minäkin aloitin maratoonin. ..nimittäin sun blogi-maratoonin! Oon ottanut työkoneen käyttööni ja nyt vihdoin sain kaivettua tämän sinun blogin esiin internetin uumenista. Nyt voin apinoida Jullea ja lukea tätä joka aamiaisen yhteydessä, niin kuin nytkin. Kello on 11:30. Koitan skarpata ensi viikolla (jeah right).

    Voi vitsi tuo teidän "Atalpa" näyttää hyvältä! Siellähän juoksee jo ihan huomaamattaankin jos voi seurata alakerran pelejä. Kävin muuten maanantaina pelaamassa jalkapalloa ja yllätyin todella paljon, kun juoksin / hölkkäsin melkein koko 1,5 tunnin ajan! Tästähän minä sisuunnuin ja ajattelin, että ehkä toivoani ei ole juoksun suhteen menetetty ja pääsen joskus vielä juoksemaan teidänkin kanssa. Ok, en tuon jalkapallon jälkeen kävellyt / tehnyt mitään muutakaan liikehdintää kolmeen päivään normaalisti ja siitä seurasi sitten kolme välipäivää. En ymmärrä miten Soilea kun se mainitsi tuolla ylempänä, että pitää pitää välillä välipäiviä, ettei tule syötyä mitään hyvää. Itselläni välipäivät on juuri niitä kun mässytetään vaikka mitä ja jatkuvasti.

    No mutta, pääasia tässä tekstissäni oli, että olen kateellinen teidän liikuntahallista! Upea paikka! Luen vielä loputkin uudet blogitekstit ja jos vielä silloin olen yhtä sisuunnuksissani, lähden lenkille. Jos en, avaan karkkikaapin. Keksit söin jo.

    <3

    ReplyDelete