Thursday, October 6, 2011

Kiirekiirekiire

Paljon tapahtui eilen. Olin aamun kirjastossa lukemassa pistareihin. Lounastreffit olin sopinut Kristinan, Allisonin ja Matzen kanssa. Campuksella on parhaillaan markkinat ASUO Street faire. Yksi campuksen paakaduista on suljettu ja sita reinustavat molemmin puolin kojumyymalat ja kojuruokalat. Me nappasimme taytetyt pitaleivat yhdesta kojuista ja painelimme sisatiloihin syomaan. Taalla on meinaan kylmaa ja kosteaa, vaikka aurinko valilla paistaisikin. Tassa muutama kuva.

Kristina pallistelee kojun luona. Takana Matze ja Allison.


Mina ja falafelpitaleipajuttu
Loppu paiva olikin sit taas yhta juoksua, kirjaimellisesti. Ensin mulla oli kolme tuntia PE (Physical education) kursseja: tunti juoksia ja kaksi tuntia seinakiipeilya. Juoksutunnilla opin kayttamaan painovoimaa hyodykseni juoksussa. Ihan uusi juttu. Juoksemme muuten kaduilla ja mun saaret sanoo itsensa irti ihan just. Tarvii pitaa muutaman paivan tauko tai ma en liiku mihinkaan pitkaan aikaan. Kiipeily on aivan huippua. Suoritin tanaan testin, jonka lapaistyani sain oikeuden kiipeilla myos vapaa-ajalla Recissa. Tosin bouldering testi pitaa tehda viela erikseen. Me opiskelijat saamme siis kiipeilla ilmaiseksi arkisin klo 16-22. Valjaat, kengat ym saamme myos lainaan ilmaiseksi.

Mulla oli 10 minuuttia aikaa juosta seuraavalle luennolle eli cross-cultural business communication. Pistarit meni niin kuin pistarit yleensa menee, huonosti. Taman jalkeen juoksin wilderness survival kurssille. Siella pistarit meni vahan paremmin. Kun viimein paasin kotiin, mulla oli kauhea nalkapaansarky tietenkin. Eli ensi keskiviikkona kokeilen taas jotain uutta evaskombinaatiota. Kenties kokeilen pakata evaat mukaan W Survivalissa oppimallani tavalla. Mulla oli muuten naurussa pitelemista eilen tunnilla. Yhtena aiheenamme oli hypotermia ja miten pelastautua jaisesta vedesta. Katsoimme opetusvideon, jossa mies hiihtaa jaalla, putoaa jaalta veteen  ja pelastaa itsensa. Ihan niin kuin Suomessa! Amerikkalaiset opiskelutoverini haukkoivat henkeaan ja olivat aivan ihmeissaan koko videosta. Opettaja varoitteli, etta jos ikina joudutte noin kylmaan veteen niin sita ja tata... Ma mietin itsekseni, etta tuohan on suomalaiselle ihan vaan ajanvietetta nimeltaan avantouinti. Me tietty otetaan sukset ja vaatteet pois, ennen avantoon menoa.

Asiasta tiivisteeseen. Niitahan taalla ei ole. Meidan etuoven "tiivisteen" paalle on liimattu maalarinteippia, jotta kylma ilma pysyisi ulkopuolella. Jep. Takuuvarma. Mun huoneessa on kahdella vastakkaisella seinalla lasipintaa: liukuvat kaksoislasiovet toisella ja kaksi suurta ikkunaa toisella. Lasi koostuu yhdesta lasikerroksesta ja olemattomista tiivisteista. Eli millaista mun huoneessa on talvella? Kylmaa. Onneksi ma olen tottunut kylmaan, koska mun edellisessa asunnossa oli talvisin vilpoinen. Taalla haaste on lampimana pysyminen, kun on kylmaa ja kosteaa. Miten olen ratkaissut taman kylmyysongelman? Mulla on paalla urheilukerrasto, villalegginsit ja villapaita tai fleece. Tadaa! Ei tuu kylma.

Nyt pakko menna, etten myohasty TAAS luennolta. Oregon Ducksien peli on tanaan, joten me paastaan HRM-luennolta pois tuntia aikaisemmin. Tottakai jalkapallopelin takia pitaa paasta kotiin tuntia aikaisemmin. Tottakai, koska proffani Steve haluaa menna pelia katsomaan. Tata voisi kutsua Eugenelaiseksi akateemiseksi vapaudeksi. Hyvat yot, kauniita unia ja palelevan Emman kuvia!

No comments:

Post a Comment