Friday, October 21, 2011

Pizzaaaa

Perinteeksi muodostunut torstaikiipeily+illallinen onnistui jalleen kerran loistavasti. Ma kokeilin taas uusia vaikeusasteita Recilla. Kiipesin sen reitin, josta Matze lupas minulle 10 dollaria. Jos muistatte. Pari viikkoa sitten paasin juuri ja juuri puoleen valiin asti, joten kehitysta on tapahtunut. Valitettavasti Matzen veto oli "vanhentunut". Annan anteeksi, koska Matzella on olkapaassa jokin vamma. Se kipeytyy muutaman kapuamisen jalkeen niin, ettei katta voi enaa kayttaa. Paitsi varmistamiseen, mika on hyva minulle.

Kadet vasyivat kiipeilysta aluksi niin paljon, etten saanut omia solmujani auki eika kyna meinannut pysya kadessa kiipeilyn jalkeen. Kuten varmaan moni muukin vasta aloittanut, kaytin alussa liikaa kasia. Tiesin, etta jaloilla pitaa homma hoitaa, mutta seinalla muhun iski (ja iskee valilla edelleen) aina kauhea tarve leikkia hamahakkimiesta. Lisaksi mun kaikkihetimullenyt-asenne meinaa sita, etta yritan ylos nopeasti miettimatta mika olisi kropalleni taloudellisin tapa. Yritan tasta lahtien keskittya tekniikkaan.

Opimme talla viikolla erilaisia askelia, kuten frog stepin ja tango stepin. Kuka nyt haluaa nayttaa sammakolta kiivetessaan seinaa, jos vaihtoehtona on paljon siistimpi hamahakkimiestyyli. Vastaus: sun kadet haluaa! Olen oppinut parissa viikossa saastamaan kasiani ja kayttamaan jalkojani. Joogataustasta on yllattavan paljon hyotya, koska kiipeily vaatii tasapainoa, staattista lihaskestavyytta ja notkeutta. Kiipeilyssa kehityksen huomaa todella nopeasti, mika on tallaiselle malttamattomalle hyva juttu. Kayn Recissa melkein joka paiva tekemassa jotain, joten kiipeily on ollut helppo yhdistaa muuhun urheiluun. Kokeilkaa kolmen viikon ajan kolmesti viikossa ja ihastukaa!

Pizza oli aivan loistavaa, vaikka itse sanonkin. Hiiva toimi niin kuin suomessakin ja Allisonilla on taydelliset pellit pizzan paistoon. Opetin hanelle hiivan kayton salat, joten hankin voi leipoa jotain kohoavaa. Toinen pizza oli kinkku-ananas-vuohenjuusto ja toinen arskatoma-maa-artisokka-herkkusieni. Nomnomnom. Aasinsilta. Matze soittaa bassoa ja rakastaa musiikkia. Minahan ostin MacBook Airin ekan viikon jalkeen, eika minulla ole musiikkia koneellani. Matze siirsi minulle ystavallisesti musiikkia, omien sanojensa mukaan vuodeksi.

Nain kaulitaan pizzapohja ilman kaulinta.

Tanaan minulla on tiedossa treffeja treffien peraan. Lounastreffit sovin Malinin kanssa klo 12. Taman jalkeen mulla on ryhmatyotapaaminen kolmen kurssikaverin kanssa Sturbucksissa. Kahdelta tapaan suomalaiset tytot eli Iidan ja toisen, jonka nimea en muista. Nimeton tytto opettaa suomea yliopistossa. Olen innoissani, koska en ole puhunut suomea juuri ollenkaan kuukauteen. Naen Iidaa todella harvoin ja puhumme englantia yhdessa, koska olemme aina muiden seurassa. Olen skypettanyt muutaman kerran kotipuoleen, mutta skype ei meinaa toimia kunnolla. Lisaksi arkkiviholliseni aika pitaa huolen siita, etten kerkea skypettamaan kavereiden kanssa. Ajattelen teita kuitenkin joka paiva.

Menemme huomenna Matzen, hanen tyttoystavan ja Iidan kanssa rannikolle. Muuten viikonloppu menee midtermeihin lukiessa. Riemukasta viikonloppua ihunat! Ootta rakkaita. :)

No comments:

Post a Comment