Sunday, November 27, 2011

Paketti Suomesta

Tama paiva ei ollut alkujaan mun "top 10 paivani Eugenessa" -listalla, koska a) sataa vetta b) mun pyoran lukko ei avautunut toisellakaan yrittamalla eli pyora on edelleen Eugenen kaukaisimmassa kolkassa c) tein melkein koko paivan kouluhommia. Suunta muuttui kuuden maissa, kun Allison toi postit meidan laatikosta ja siella oli paketti! Katja oli askarrellut paskarrellut mulle kortin. Kiitos viisaista sanoista; taallakin paassa lasketaan paivia. Ja purkat oli juuri oikeat. Tulipas hyva mieli. :) Kiitos! Mina kerron vuorostani viisaan jutun: nain eilen kalan.

Huomenna menen selvittamaan pyoralukkojutun Tyhmien Pyorien vuokraamoon. Jos lukko pitaa vaikka katkaista. Eras ohikulkija kysyi, etta onko tuo sinun pyorasi, kun et saa sita auki. Ha, eras ohikulkija sanoi minulle Tampereella viime kesana, etta "ala varasta sita pyoraa", kun irrotin pyoraani la-su yona klo 3.30 kaiteesta Hullun Poron edessa. Mulla on syntyjaan pyoravarkaan tuntomerkit. Tassa muutama kuva iloksenne. Mukavaa alkavaa viikkoa! Kohta on jo joulu. Mina rakastan joulua, joten koittakaa kestaa mun intoilua. Ma en nimittain kesta. :)

Emman luistelukoulu. Dorkahanskat kadessa tottakai.

Kattokkee, ma olen kaapio.

2 comments:

  1. Heipsan Emmuli!

    Kiva että paketti saapui perille! Meinasin jo jossain vaiheessa kyselläkin siitä, sillä sen postittamiseen piti mennä vain kaksi viikkoa. Meni kolme. Onneksi maltoin kuitenkin pitää suuni kiinni. :)

    Millä tavalla sun pyöränlukkosi kenkkuaa? Jääkö avain sinne kiinni? Eikö avain "pyöri" lukossa oikealla tavalla? Onko se hankala saada lukosta irti (lukosta, joka pysyy edelleen kiinni)? Jos sun pyöränlukkosi kuulostaa yhtään edellisiltä kuvauksilta, se voi kaivata myös rasvausta. Kannattanee kokeilla siis lukkoöljyä. Mut se on joskus pelastanut (paitsi silloin, kun oikeesti koitin avata väärän pyörän lukkoa - monta päivää!).

    Hyvää yötä sinne puolelle maailmaa ja kivaa huomista! :)

    PS Luistelu näyttää todella kivalta! Mäkin haluun! Lehdissä oli, että tänä aamuna saattaa Tampere olla jo valkeassa lumipeitteessä, mutta kyllä mun ikkunani alla virtaa ainakin vain vesi. Mälsää.

    ReplyDelete
  2. Moi Katjuli!

    Mun lukko on sellaista sorttia, etta et ole ennen nahnyt. Siihen ei kayteta avainta, vaan neljan numeron yhdistelma rullataan paikalleen ja taman jalkeen painetaan nappia ja tadaa, lukko poksahtaa auki. Kotin rasvata niita lukko-osia, mutta siita ei ollut apua. Sun pitaisi olla taalla nakemassa, niin saisit sen varmasti auki. :)

    Ma katsoin kans saatitoja eilen ja sen mukaan tanaan ja ehka lauantaina voisi sitaa.. vetta tai lunta. Eli se on vetta. Tosi malsaa. :) Mukavaa vetista viikkoa!

    ReplyDelete