Wednesday, January 11, 2012

Kakkukynttilat

Kaksi Meredithin ja Allisonin ystavaa on meilla kylassa. Toisella heista oli synttarit, joten asettelimme 21 kakkukynttilaa juustokakkupalojen paalle. Laulujen ja puhallusten jalkeen Meredith kysyi minulta, etta heitetaanko kynttilat roskiin vai saastetaanko. Mietin hetken ja tajusin, etta tietenkin saastetaan, koska mulla on kevaalla synttarit. Hiljaisuus. "There is only 24 candles in this packet", Meredith totesi minulle. Mita? Mina taytan niin paljon, etta mun pitaa ostaa kaksi pakettia kakkukynttiloita! Hyperventilointia. Sitten muistin, etta minulla ei oikeasti ole mitaan vanhenemista vastaan. Vanheneminen tuo uskottavuutta, ja sita mina tarvitsen tyomarkkinoilla, koska olen tallainen tissiposki.

Mitahan muuta mina jakaisin teidan kanssa tanaan. Opintojen alku on ollut mielettoman mielenkiintoista! Lisaksi olen tavannut uusia vaihtareita, jotka ovat kysyneet minulta apua. Ja minahan osaan neuvoa, mika on aivan huippua. Lisaksi minulla on nyt jo niin laaja tuttavapiiri, etta tormaan tuttuihin campuksella jatkuvasti. Recissa varsinkin. Tuttavilla tarkoitan kaikkia opiskeloijoita, jotka tunnistan kasvoilta. Ja myos niita, joita mina en tunnista. Kerran yksi poika huusi minulle tien toiselta puolelta, etta "hey, you are the climber girl, right?". En tieda missa olen pojan tavannut. Kiipeilykurssilla ehka. Tunnettiin tai ei, kuulumiset vaihdettiin amerikkalaiseen pinnalliseen, mutta ystavalliseen tyyliin ja huudeltiin lopuksi heipoiksi, etta "see you!". Suomalainenkin siis oppii small talk -tekniikan, kun on siihen pakotettu. Viela yksi asia tulee mieleen kiipeilysta. Olin Allisonin kanssa elokuvissa syksylla ja tama mainos pyori elokuvan alussa. Mainos on niin mahtava, etta melkein juoksin pankkiin. :) http://www.youtube.com/watch?v=VE4bcq8Plzk

Nyt teen lab-tehtavat (geosystems-kurssiin kuuluu "lab hour" ja "lab assignments") loppuun ja painun pehkuihin. Aamulla juoksukurssi kello 8 ja illalla salsakurssi. Mukavaa tyo/opiskelupaivaa ihunat! Loppukevennys viela. Etsin tanaan Google Earthin avustamana jokea Etela-Amerikasta. Vieressa istuva amerikkalainen tytto totesi, etta "aah, it's Africa."


2 comments:

  1. Musta tuntuu, että meidän vanhetessa nuo luvut on ainoot mitkä muuttuu. Mehän ollaan samannäköisiä vuodesta toiseen ja mielikin tuntuu vain nuorenevan. Henkinen ikäni ei tulekaan varmaan koskaan saavuttamaan fyysistä ikääni. En tiiä, pitäisikö siitä sitten iloita vai ei (mummona varmaan sitten viimeistään voi iloita).

    Tuo "see you" tarttuu kyllä ihan älyttömän helposti sanavarastoon. Samoin kuin tavatessa: "Hi, how are you?" Oikein alkoi itseäkin vaihdossa ärsyttämään kun tungin noita kahta jatkuvasti joka paikkaan, mutta se oli jotenkin vain niin luonnollista. See you oli itselleni vähän kuin kiinteä sanapari heipan kanssa.

    Ihanaa, että oot saanut sieltä niin paljon tuttuja! Miten muuten uuden kämppiksen kanssa menee? Tehän ette olleet tavanneet vielä aikaisemmin, kun eikös se lähtenyt vaihtoon jo ennen kuin sinä menit sinne? Vai muistanko ihan väärin? Matatahä?

    Tässä vielä vähän lisää näkökulmaa tuohon sun ihastelemaan mainokseesi. Aattelin, että olisit juossut tuon mainoksen innoittamana ennnemmin Grand Canyoneille etkä pankkiin. :) Mutta, tsekkaapa vielä tämä: http://www.iltalehti.fi/nettitv/?32562587

    Mukavaa koulu- ja loppuviikkoa! Minä lähden tästä kanssa koululle väsäämään opparia. Oon vihdoin saanut projektin käyntiin ja höögin päälle! :) Halit! See you! ;)

    ReplyDelete
  2. Mina tiedan tarkalleen mita tarkoitat. Minulla ei myoskaan pysy henkinen ika fyysisen perassa. :) Muistat aivan oikein, tapasin Meredithin ekaa kertaa juuri ennen Allisonin lahtoa. Tosin Allison oli tietenkin kertonut minulle hanesta jo paljon. Meredithin kanssa menee todella hyvin. Han on hauska, huomaavainen ja rento. Me sovitaan oikein mainiosti saman katon alle. Tiedan monia "hauskoja" kamppistarinoita. Esim eraan ystavani kamppikset istuivat maanantaisin olkkarissa, joivat kaljaa, possyttelivat ja katsoivat telkkaa. Koko paivan. Nice.

    Oho, onpas tama mainos saanut liiketta aikaan. :D Kiitos, samoin sulle! Mahtavaa, etta projekti on saanut tulta alle! :) See you! Hehehehe...

    ReplyDelete